דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואה בין מאזדה 3 לפורד פוקוס 

מאת    [ 06/09/2010 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 6326 פעמים ]

השלב הזה תמיד מגיע: נמאס לכם לחלוק מכונית אחת בין שני בני זוג, כשצריך גם לנסוע לעבודה, גם להסיע את הילדים לחוגים וגם לצאת בערב לבלות לפעמים. שלא לדבר על כך שהילד כבר גדול ודורש מדי ערב את המפתחות בעצמו. זה הזמן לקנות מכונית נוספת, ומה היא תהיה? פורד פוקוס או מאזדה 3?

משפחה קומפקטית

כבר כמה שנים שההבדלים בין רכב משפחתי לקומפקטי היטשטשו, לעיתים עד לבלי היכר. ישנן מכוניות משפחתיות קטנות ומולן מכוניות קומפקטיות שיכולות להכיל משפחה שלמה, עם מקום למזוודות בבגאז'. שתי יצרניות שרוכבות על הגל הזה הן פורד האמריקאית ומאזדה היפנית.

פורד פוקוס היא המכונית המשפחתית הקטנה של פורד, שמשווקת באירופה מאז סוף המאה הקודמת. מאזדה 3 (שמוכרת כמאזדה אקסלה ביפן) היא מכונית קומפקטית שהגיעה לעולם בשנת 2004 במקומה של המאזדה פאמיליה. וההשוואה בין שתיהן מתבקשת.

רכב חדש לדגם קיים

ב-2008 הודיעה מאזדה על הדור החדש של מאזדה 3, שיצא בשנת 2010. היצרנית שינתה את העיצוב הפנימי של המכונית כדי שיהיה עדכני ואופנתי יותר. מדובר בדגם רחב, ארוך וקל יותר מהדורות הקודמים. מנוע ה-2.3 ליטר שודרג למנוע 2.5 ליטר שמפיק 167 כוח סוס.

מה לגבי צריכת דלק בדגם מאזדה 3?

במודל 2010 של מאזדה 3, שהוצג בנובמבר 2008 בלוס אנג'לס קליפורניה, גילינו שהמכונית הפכה גדולה יותר, עם שתי גרסאות שונות – ה-i וה-s. ההבדל המשמעותי ביותר הוא שה-s מגיעה עם יותר כוח סוס (167 לעומת 148).

מצד שני, דגם ה-i, במודל האירופאי שלה (שנועד גם לישראל), כולל את אופציית ה-i-stop, שמשפרת צריכת דלק בנסיעה עירונית בכ-12 אחוז, כך לפי היצרנית. ואיך זה קורה? המנוע נכבה בעצמו בכל פעם שהמכונית מבצעת עצירה מוחלטת ומניע במהירות מחדש ללא צורך בשימוש במצת כשהמכונית חוזרת לנוע.

בואו להבין קצת על פורד פוקוס החדשה

בזמן ובמקום אחר - פרנקפורט 2007 למי שמתעקש - פורד פוקוס החדשה הוצגה לעולם. נתעכב לרגע על פורד פוקוס ועל השינויים והשדרוגים שעברה:


    • "העיצוב הקינטי" שמוכר מדגמים כמו פורד מונדאו (2006), פורד SMAX ופורד גלקסי הגיע גם לפורד פוקוס. מלבד הגג, כל החלק החיצוני עבר שינוי
    • פלסטיקים עדינים ורכים למגע הותקנו בחלק הפנימי
    • טכנולוגיה שנקראת תמסורתFord PowerShift הוסיפה כוח ודיוק
פורד פוקוס מול מזאדה 3 – על הכביש

מה לגבי התנהגות הכביש? פורד פוקוס מתאפיינת בנסיעה שקטה ונעימה, בהגה שמתקשר היטב עם הנהג וברמת אחיזה מצוינת. מצד שני, המנועים של פורד פוקוס חלשים יחסית, עובדה שמקבלת ביטוי משמעותי אף יותר לאור ההחלטה לצייד את כל הדגמים בארבעה הילוכים ארוכים ובתיבת ההילוכים האוטומטית.

באשר למתחרה, מאזדה 3: למרות ההספק הנמוך של המנוע הישן, התגובה על הכביש נותרה מוצלחת ויעילה כשהייתה. רכב מאזדה 3 שמצויד במנוע ה-2.0 החדש יציג ביצועים טובים בהרבה ממנועי ה–1.6 שנותרו כמעט ללא שינוי. דגמי מנוע ה–2.0 מציגים כמובן ביצועים טובים בהרבה, בטח כשהם משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת חמישה הילוכים, להבדיל מארבעת ההילוכים של הדגמים בעלי המנוע 2.5.

אז איך מחליטים?

ההצעה שלנו היא ללמוד עוד קצת על המכוניות באתרי מכונית מוכרים כמו kml.co.il. שם תוכלו לקבל עוד פרטים על מאזדה 3 ועל פורד פוקוס, לגלות פרטים על מחירים ואחריות ולקבל המלצות ממומחי רכב אמיתיים.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב